0

sedia....,lempo!!!! lariii!!!!

haha...,mesti korang tak terpikir mende lah yg aku nulis ni..aku nak citer pasal prmainan tradisional,senonye...maen lempo tin la...yela,budak-budak skarang nie bukannye reti nak maen game2 tradisional mcm nie lg,kan..so,aku pon blaja la ngan mak aku...aku suroh diye ajo,berie diye citer pasal zaman diye maen ngan kengkawan diye dolu-dolu...so,sng citer,aku suroh diye maen skali..sempot mnyempot diye lari,hahaha...aku nie,si pengumpul tinnye...nak kumpul 10 tin tu,punye lah payah,kos kane lah tebalkan muke aku yg berkaliber nie..yelah,org fames,malu lah kalo orang laen tau yang aku nie simpan tin!!haha,tp,aku peduli ape,mase rehat,aku belilah air tin kat koop,lps minom,simpan dalam beg..orang laen pon naik heran,tetiap hari aku buat gitu...namun,tidak ku peduli dengan mate-mate yang memerhati..,aku teruskan juge pembelian smpailah dpt 10 tin...

then,mase ayah aku nak vacum bilik aku kos nak ganti katil aku yang patah,(terok tak teroknye aku,smpai bilik pon ayh aku kemas,dahlah patahkan katil..hoho,tp,dpt katil baru,lorh...syok!!!)diye telah menggelakkan aku!!! ini disebabkan oleyh...,diye menampakkan beberape longgok tin di bawah katil aku!!! sungguh memalukan!!tetapi,muke tetap slumber....profesional la katekan...huahauhauaha...then,cuti skolah..medium terbaik utk bermain lempo melempo...aku ajaklah adik aku main..memang smpot jugaklah main mende kejadah ni,tapi,antara kitorang ngan dak dolu-dolu,aku rase kitorang lah paling pro skali..sbb,kitorang 2 orang je yang main!!haha,besenye,dlm satu kumpulan,at least ade 3 org...,tp,kitorang 2 org je..hebat tak,hebat tak?disebabkan cuti skolah nie cikgu aku baik giler tak nak bagi keje skolah,kitorang pon ape lagi,pagi petang siang malam lah main mende nie...,bese r,baru dpt bende baru gitu r...

then,puas main lempo-melempo,kitorang maen rounders lak..senonye aku tak reti nak eje rounders camne,tp bantai je lah...skali lg,kitorang telah membuktikan ke'pro'an kitoran dgn melibatkan hanya 1 orang dlm satu kumpulan..hahaha..yg tulah la yang lari,pastu g pukul balik..penat tak yah cakap ar..rase nak pengsan kat situ gak rasenye..mmg penat gila babeng ar,sng citer....nak ajak mak ayah aku,kang hospital lak destinasinye kang,nak ajak kakak aku,bando sangat orang nye...nak ajak abang aku,kaki tempang tak semboh lagi,kang ade kene bola,mmg padah lah jawabnye...kawan?erm,diorang pon tak layan mende gini...paling tak pon,maen tenis,ceh...bando nye...

cakap pasal kawan,teringat aku time dok kat perumahan pantai hiburan rompin dulu..mase tu,ade la dlm 7 buah rumah orang melayu,yang lain sume cine blake..skrang rate-rate sumenye rumah cine...tak kesah lah tuh,yg best nye,mase kecik-kecik dulu,kitorang slalu main galah panjang ngan diorang...buat garisan penuh satu jalan,buat roblok kat situ,orang lain nak lalu,gune jalan lain lah jawabnye,tp,diorang dah tau,tiap2 ptg jalan tu mesti dimonopulasi oleh kami,so,diorang awl2 tuka jalan...so,jalan tu,kami yang punye!!!hahaha,sile kire berape banyak so disitu...tp,yg paling best,dak cine area tu pon sibok nak maen...dah lah tak reti maen,tau nak menang je..kalo kitorang dpt tangkap diorang,mesti diorang cakap,"tak ade kan" maksudnye,tak kenelah...rase nak melayangkan je selipar2 aku yang sentek nie kat muke diorang yang suci gilerr tu..tp,kitorang kan hebat,harus lah menang sentiase...

then,mase aku n famili main badminton,mase tu jiran a.k.a bff aku pon datang gak main...kitorang takdek net,so,jadikkan pago sbg netnye...sorang dok dlm pago,sorang dok luo...mase syok maen tu,ade lah lori keling masok jual tar jalan...mase tu,kitorang je yang dok luo,orang lain,macam tau-tau je keling tu nak datang..sume menyorokkan diri...so,diorang jual lah kat kitorang,tp mak aku kate taknak..dah nak buat ape dgn tar tu,nak makan?mmg tak lah....lps tu tetibe diye marah kitorang...mmg mak aku lah yang terok kene..,boleh pulak diye cakap..'hey,kasi' aja lah sama mak tu main,tak reti main tak payah la main' mmg kampung betol lah keling nie,orang tak nak beli sudah lah,jgn lah marah  orang balik...pirrah!!mase tu masing2-masing cengang,lg-lg bff aku tu,kos diye bukan anak mak aku...,tp terbabit sama...kesian...

0 Virus:

Catat Ulasan

Back to Top