0

woi!! tak acik la,ko main kasa ek?!

"cikgu,tadi kan...,sy nmpk diye meniru....cikgu taknak buat ape-ape ke?takpon,potong je markah diye..kalo kesian,bg je kosong..."

"cikgu,cikgu,diye meniru saye!!!"

ha,ape prsaan korang bile mase pekse ade org tiru jwpn korang?lagi-lagi lps korang tak tido study psl subjek tu?aleh-aleh,haish,sdp je minah sblah nie niru gua...lu ape kes?tak tau buat tak tau,dok r situ diam-diam,jgn lah mmanjgkan leher merata-rata....takpun,mesti korang nak report gak kat cikgu,kan..yelah,tak puas hati kan...

buat pngetahuan korang yg mmg tak tau tu,atau saje-saje buat tak tau,takpun yang tak nak langsung ambik tau,bia aku kasi' tau jugak...,smlam,bukan-bukan...,erm,start ari jumaat 20 aribulan 05 then smbung ari senin,slasa,smpai lah jumaat balik...,aku dan rkn-rkn sperjuangan tlh mnghadapi peperiksaan yg takdelah besa mne pon,tp,sengaje dibesar-besar kan oleh kami...so,adat lah dlm pekse kan,kompem lah sorang due tuh gatal nak mniru kan...takpe-takpe,aku pon pnah buat...hahahahaha,tpskali je,time form 1,upt1...bkn aku je,satu kelas bekerjasama,wok....last-last kne bebel gak ngn cikgu...yelah..tgh syok-syok baling kertas,tak sedar cikgu ade kat pintu blkang..huh!kantoi sudah...lps je cikgu sebut nme sorang-sorng yg mniru,tobat aku tak buat dah...

then,mase form 2 skarang nie,budaye meniru tu masih tersemat kukuh dari kelas pertame hinggalah kls hujung..yelah,dah kelas pertame kan 'role model'(betol tak aku eje),kompem r kls len pon terbabit sme...lps result upt1 gua yang agak-agak tak 'kawww' gitu,aku pon berazam nak study hard!!kononnye lah...sbb tulah dah seminggu lebih aku tak update belog...,study punyer pasal,sanggup bgn kol 2-3 pg nak study..mmg hard gile lah....

tut-tut,tgh gile hard punye study,esok-esok org kate member sbelah aku mniru kertas aku...tulah,kusyuk sgt bace paper smpai org mniru pon tak seda..ish,nak kate sakit hati,kalo boleh nak lempang-lempang je member seblah nie,tp,takpelah....,kalo diye dpt A sbb mniru org,takyah bangga lah...kalo bodo tu buat lah care org bodo...,sng jek..takyah susah-susah nak gaduh ngn diorang...

sbenanye,aku tulis entry nie bukan sbb nak citer bende-bende spt diatas,yg kat ats tu cume pendahuluan jek..punyer lah pnjg kan...sbenanye,aku nak cite cara-cara camne budak budak 'terlebih pandai' nie mniru...huahhh!!mmg best tgok diorang tiru...mcm2 cara ade..bia aku listkan..
  • cara paling koman,cara org dolu-dolu punyer,tp,still fames digunakan...baling kertas.2 perkataan je..kalo dulu2,mmg org slalu simpan kertas kecik2 dlm bekas pensel..then,tanye soklan,baling kat kwn..nie la cara yg penah aku pkai time drjh 5 ke 6,aku tak igt lah,tp yg pasti paling koman lah pnh aku denga...

  • upgrade sikit dari yg atas,gune ketas gak,tp digunakan bersama dgn brg-brg yg lain.contoh:pemadam lah paling fames..cara diye gini,tanye soklan,then jwp gune ketas,jatuhkan ats lantai,then kwn yg tanye soklan td tu buat-buat jatuh pemadam ke pensel ke smbil ckp..."ops,terjatuh pulak",then ambik balik pemadam/pensel yg jatuh td dgn ketas-ketasnye skali..tp,mase darjah 6,mase UPSR yg betol-betol,tak boleh lah buat,kos pengawas peperiksaan tu rajin sgt...kalo ade mende-mende jatuh,cpt je diye kutip...tak berpeluanglah...sedangkan nak g tandas pon nak ikot,punye la ketat pengawasannye..

  • upgrade lagi dari yg kat atas,cara org besa macam kitorang...aku pon tak tau dari mane aku dpt,tp aku penah gak notti-notti cube..caranye,isyarat tgn..tanye lah ape soklan gune nombor n tunjuk ngn jari..kalo taknak cikgu prasan,buat-buat lah garu kepale ke,letak jari kat pipi ke,pandai-pandai lah.contohnye:soklan no.2..tunjuklah 2 jari,then bwt-bwt..."pisss!!!"then kalo nak bg jwpn..
          1 jari = A
          2 jari = B
          3 jari = C
          4 jari = D

          sng je kan....
  • ni lah cara paling terbaru dan tercanggih buat masa nie,yelah skrang kan zaman teknologi terkini...budak-budak bukannye takot nak bawak phone g skolah..nak la tunjuk.. "aku ade hp..,ko ade?"ha,mesti tak terpikirkan?,diorang nie dah maju...,send jwpn pkai enset je...,mesti pelik cikgu tak nmpak ke?alah,kelas kitorang,meja salut kain,tak nmpak lah meja pusing ke tak,maksud aku,laci meja...cikgu pon,time tulah kusyuk menande ketas pekse...maklumlah,lps pekse cutikan...,taknak spoilkan mase cuti dgn mnanda ketas pekse yg menimbun tu..the,diorang pon adelah,ronda-rondo sikit..dlm 2-3 kali tawaf satu kelas,smbung balik tanda ketas td..time cikgu ronda tulah diorang simpan enset dlm laci..bijak tak bijak...tp,sepandai-pandai tupai melompat,akhirnye jatuh bedebuk juge...kitorang nie,bukannye kwn sejati sgt,pantang ade org meniru,hurm tak mnyempat lah,teros report..menegakkan kebenaran,katenye...padahal,jales tak dpt meniru same!
aku tulis nie bukan ape...,saje nak bekongsi cerita..tak pyh lah membebel lebih kalo ade org meniru kite,relax aje..tuhan tu maha mengetahui kan...esok-esok adelah pembalasannye..tunggu jelah..korang pon,terserah lah nak ikot pakai ke tak mo dgn cara-cara yg aku bg nie...aku just nak kongsi-kongsi je..,bkn suroh korang ikot..ingat ek,TUHAN TU MAHA MENGETAHUI...MAHA ADIL...takkan tak belaja P.I kot..

0 Virus:

Catat Ulasan

Back to Top