0

sendiri lagi...

ye,niat hati bukan utk berjiwang lagi...tapi sekadar utk berkongsi cerita...aku kena tinggal lagi..!! dok umah sengsorang cam orang gile,keluar dapur,masok balik,bukak mesej,tutup balik,ambik gambar lepas tu padam...kalo ikotkan boleh pass dah aku nak daftar diri kat tanjung-tanjung yg brkenaan...adoih...tak terkira lah bosannya...sebab bosan pon tak boleh nak kira...

nak citer ape ek?pasal apex ngan makwe gedix diye tu putus tunang?tak baik lak..kang tak pasal2 kene saman...patutlah dah lame tak nampk entry baru diye kat ppn ppmuka aku...dah putus-memutus rupanye...tak pe biakan diye...len kali jgn manggok sgt ngn ape yg kite ade...takot2 jodoh tak pnjang...ok,smpai situ...lagi pasal ape ek?esok nak puase...so,ucapan mcm biase korang dengar lah....malas nak ulang2...lagi2...

ha!pagi ahad cam biase aku saje menghilangkan diri bersame jannah sebab malas nak layan orang2 kat dalam rmh aku yang sibuk nak g anta my sis balek hostel,aku pon bukannye ikot..so mls nak cmpur..,so kitorang pon g lah pasar tani..jenguk2 gerai orang n anggap cam tapak gerai tu kitorang punye...haha..memang inilah kali prtame aku tengok pasar tani rompin sedasyat tu...tp takdeklah smpai kemah diorang tu trbalik tapi,aku yang rase2 cam nak balik je...sesak tu jgn kira lah...brlage2 sesame sndiri...dari hujung sini smpai hujung dunie sane tuh...perh!!terbaek!! memang berjaye buat aku rase nak makan kebab free je kat gerai abg henshem tuh...haha

lepas tuh first time gak aku makan kentang goreng yang berputar-putar pd btg lidi yg pnjang nak mampos tuh...rase cam bangang je bile diye bg plastik yg sme pnjang...pastuh...kitorang g mkn at taman..perh!!skali lagi...bapok ramai nye budak2 asrama yg pakai bj pelbagai kaler tu berdating...brwarna-warni sekejap dunia aku...tengok sane ade kaler merah,sane sikit..,kaler biru...cis cam kenal je skolah pkai bj kaler biru tu...tp still bwt tak kenal bj skolah sndiri..tnpe peduli dengan mate2 awox yg mcm tak pernah tengok awex cun giler nie..,kitorang teruskan prjalanan mncari bngku2 yg masih kosong...hah!dari jauh,nmpak makcik 2 org...dekat sikit...buat2 jln...,ulang alik-ulang alik,akhirnye makcik2 tuh prasan,n teros blah..kitorang pon,apelg?terus duduk arh...then mkan tak hengat dunia..pastu kesat2 kat blakang bangku,mulalah bwt muke selamba tak senonoh...

pastu balik rmh,then kelua balik nak g binding kertas kerja kursus geo...kitorang pon lalu kat jalan kubur,mule2 ok lg...smpai  kat simpang..,satu kereta sebelah kiri nak kelua,moto sebelah kanan nak masuk,kitorang tengah2 bwk pon cam banggang je...tak peduli orang n terus redah je...naseb baik tak kena hon n nasib baik tak kene naik ambulance...pastu kitorang masok jalan parking teksi2 lame yg ade pok cik2 tengah main dam tu..,dengan jalan lubang2 penuh dengan air cukup mencabar kesabaran aku...ade gak rase2 nak bunuh je jannah kat situ...aku yang bodoh nie main ikut je...kesian tol...

keluar dari situ ade simpang lagi,aku pon naik heran gak punyelah byk simpang bandar rompin nieh..kalo korang orang baru pindah sini..,boleh menangis lah korang cari jalan balik..aku yang dah betahun dok sini pon boleh sesat kalo x dek orang yang pandu...rewind balik...,nak kelua simpang tu..,kereta datang dari pelbagai arah...,ceh ayat!!aku dengan panas hati tengok jannah slumber je lintas jalan smpai smue kete benti mcm daulat sgt lah diye tu...adoss..

lepas binding,kitorang pon g tunas yg agak gedik2 manja yg besarnye mcm giant tu...first time gak aku masuk situ...muahaha,peliklah aku nie,semuanye first time..biase lah bdk baik tak kelua rumah....haha!!nak tau kitorang cari ape?dah tentulah kitorang cari mamat2 bangla yang kerja kat situ lah....hensem kaw...haha!!memang time2 tak dek keje je aku layan abg2 bangla kat situ...mauahahahha...k lah mls nak bwt entry pepanjang...mak aku pon dah nak balik...caw!!

0 Virus:

Catat Ulasan

Back to Top