0

akhirnya...dpt gak bekalan tut.....

bekalan tut...?bekalan apakah itu?bekalan dadah?bekalan makanan?bekalan air?oh tidak....tidak sama sekali...bekalan itu adalah.....BEKALAN....MERCUN!!!hoyey2....!!tepuk tangan-tepuk tangan...wuh!!

"yeye,yeye...ko ade?tak de kan...aku ade banyak......nak sikit?"tanye aku kpd Mat Bunting.

"hah! ko ade ape?nak2..."tanpa mengetahui ape brg yg aku ade,Mat Bunting terus terusan mendesak aku.

"aku ade roket terbang...(huhu riak menguasai diri)"aku tak tau lah kalo ade roket tak boleh terbang..cis!

"wow!! bnyk nye duit kao beli roket...erm.."buat mood tachink2 depan aku smbil memblink-blinkkan matenye yg juling sebelah.

"ha...aku tau...kau nak satu kan...ok lah...aku baik...nah!"aku terus bg mercun roket 2 pd diye sbb tak sanggup lg nak tengok blink-blink juling diye...aku ulang,TAK SANGGUP!

"bukanlah...aku tak kate pon nak satu.."diye buat aku pelik sakan.

"dah tu,kao ingat aku nak bg kao roket betol ke?"aku buat muke garang-mate sepet-hidung kembang-telinga capang.huish.dasyat.

"aku nak dua"diye buat aku terkedu.

lastly...aku ikat diye dekat pagar laju2-taruk mercun roket dlm hidung satu-mulut dua-telinga empat-taruk meriam buloh depan diye-taruk kabait byk2.puas hati.aku tinggal diye dgn semua mercun menyala.

****

esok aku tengok paper bahagian berita luar negara.aku nampak muke Mat Bunting.aku bersyukur diye selamat sampai ke Afrika.dan diye bahagia di-sana..Al-Fatihah..

****

kesimpulan : jangan cari pasal dengan orang yang sedang pegang mercun.

0 Virus:

Catat Ulasan

Back to Top