sebelum dan sesudah

sebelum remaja dibelai ibu bapa diberi apa dipinta,sesudah remaja dia kenal dunia taknak dengar cakap ibu bapa...

huhu,pendahuluan nie sahaja aku menulis lirik lagu senario : sebelum dan sesudah sebab mcm tulah perangai remaja sekarang macam AKU nie..hehe...sikit je yg aku malas nak dengar..bile diye beleter..huh.panas sebelah telinga.keji memang keji.

sebenarnye aku nak citer perubahan gaye penulisan aku nie..setelah ditokok tambah ditolak darab bahagi campur..huih..tak masuk lagi negatif positif,punca kuasa 2 ke hape.tapi aku takdelah menggunakan hiberbola ke metafora ke repetisi dan sbgnye tu,ok.

kalau dulu :
entry panjang berjela-jela.sampai kengkawan aku sibuk memekak tepi telinga,

     "kenapa amirah kenapa?kenape entry kau panjang giler.."

mase tu aku buat-buat tak denga je.saje malas melayan.

kalau sekarang :
malas dah-jari-aku-penat-nak-tulis-karangan-dalam-blog.sungguh aku tak sanggup sampai kengkadang aku hantar entry kosong tapi tak diterima blog.ok aku tipu.ekceli aku tak dek idea-malas nak pikir-tak tau nak citer ape-entry pon tak ade.

kesimpulan : sebelum dapat susah,dia tak ingat beribadat sedekah buat amal jariah,sesudah dapat susah,baru nak cari sejadah begitulah sifat manusia,hanya ingat tuhan bila di dalam kesusahan,elakkan diri dari bersifat demikian,tuhan tidak suruh kita ikut perangai syaitan...

1 Virus:

sUe UnniE;) berkata...

haha. seyes. aku pun kering idea. haha..

yes..bole komen. peace ^^

Catat Ulasan

Back to Top