0

tadi aku nampak rama-rama



aku cakap mende yang same dekat akak aku.lepas tu dia cakap:so what?demand.aku venci dia.bila aku ngadu kat mak,mak aku cakap,akak kan kakak.dah tu?takkan akak tu beruang?malampau.aku tahu lah aku venci akak,tapi kenape aku tak tau yang akak tu beruang? ***********

aku dan kakak aku


aku nak citer.aku tak habis bercerite lg,diye dah halau aku laju-laju.cis.apa yang aku nak citer.playback~mase aku darjah 6.dulu ade satu musim.musim rama rama.mungkin musim chintan diorang.kau paham kan?aku tak suke sebut musim lepas kawen diorang.

mase tu...yelah,musim diorang kan,penuh rerame kat blakang rumah aku.huish.time tu rase nak berjoget zapin je tegok rmh aku berkaler-kaler.rmh aku je.rmh diorang tak de.aku hebat.dan aku hepi.bekejar-kejaran sama naik dgn rerama tu.skarang baru aku tau yg aku dah melambatkan proses buat anak diorang.cis.

lps tu,ayah aku ajar aku tangkap rerame.kitorang takdek lah miskin sgt,tp kitorang bukan nak tangkap rerame setiap tahun.so,kitorang takde jaring.ayah aku cuma bg aku net badminton untuk tangkap rerame tu.tapi aku tetap hepi.lame aku main kejar-kejar dgn rerame tu.tapi tetap tak dpt tangkap.kau bygkan aku kene bwk net tu dgn belari.mesti kau tau.

ayh aku klua.aku campak net.aku ambik bekas mak aku.aku nampak rerame biru bertenggek ats pokok.aku tangkap.akhirnye.akhirnye...aku dpt jugak!! hoyey hoyey...bukan satu,bukan tiga..tapi dua rerame.aku percaye diorang tengah buat anak mase tu.jangan cakap aku bersalah.

ayah aku balik.aku dgn bangga nye tunkjuk rerame tu dekat ayh.nasib baik ayh aku bukan mcm ayah ramli.
"kau tengok anak jiran ssbelah tu!anak dia dapat 9A!"
beberape tahn kemudian...
"ramli score!!"

ha..,lepas tu ayah suruh simpan dalam botol.botol minyak masak.aku baru tahu ianya kejam.besoknye,aku tengok rerame tu tak bergerak.puas aku ketuk.pastu,ayah suruh lepas.aku pon lepas.************

BOLEH PULAK TERBANG!!!cis!

kesimpulan : jangan kau sama bodoh dengan serangga.buat malu kaum kerabat je.

0 Virus:

Catat Ulasan

Back to Top