0
Suatu hari di Dema a.k.a DM (for an uptown hostel student)

Soul             :Akak,Abg Guard tu hensem.mana kawen lg.
Akak DeMa:Memandai je kamu ni
Waha           :Betul..,saya tengok profil dia dekat board.Ada chance la akak.
Akak DeMa:hah,bolehlah korang kenenkan..

maka gelaklah kami bebudak ni dengan akak DeMa.saje gurau petang2 mengisi kebosanan hidup di asrama.

Senangnye hidup akak Dema ni.tolong masak sikit.ngumpat cikgu sikit.kejar budak yang curi ayam sikit.mana-mana patut.kawen dengan pak guard.dapat anak .berhenti kerja.dduk dkt kg.tunggu cucu balik.tak complicated.

MACAM KITORANG

"malam ni kelas bio,di makmal,bawa model bioskor"

"petang ni cikgu nak buat kelas.pukul 3pm sharp!bilik bahasa."

"kamu takde paper jumaat kan?saya ambikkelas kamu satu hari.bawak modul kimia"

"setiap malam selasa dan khamis saya buat kelas fizik.saya akan tanya sengsorang apa yang saya ajar minggu lepas.sape tak dpt jawab,jalan itik satu aras ni!"

tu baru kes cikgu.belum lagi masuk kes pembezaan.bukan addmath.tp pembezaan sepapat,nama diberi.

"berapa A dapat exam baru ni?"

"usaha lagi..,anak makcik dah ke luar negara"

"awak kena pilih hala tuju awak awal-awal"

"skor addmath dah subjek sains.tu penting utk masuk U"

memang senang pun nak skor bio tu.memang senang pun nak masuk U tu.memang senang pun nak dpt kerja bila dah keluar U nanti

"tulah budak sekarang.susah sikit.alasan banyak"

"zaman saya dulu takde macam ni"

"awak ni kira bertuah hidup zaman ni.macam-macam kena suap"



-BM dan sejarah wajib lulus kalau tak tak dapat sijil
-sj ade esei kertas 3
-sistem pelajaran berpusatkan pelajar.cikgu tak bagi lelebih.suruh cari sendiri.buat presentation.library buku sikit je.computer lab takleh masuk.balik sebulan sekali.mana nak cari bahan?celah mana habaq maii..

susah hidup zaman sekarang ni.semua orang pandai-pandai.kenapa mesti orang yang masuk U tu dipandang tinggi melangit?kenapa mesti membeza-bezakan orang.kenapa mesti budak pandai masuk bidang sains?aku remaja.banyak berfikir.ini masa yang sukar utk aku buat pilihan.

0 Virus:

Catat Ulasan

Back to Top