Translate

generasi cinta

By Naja - 12:03 PTG

isu ni dah lama aku perjuangkan.tapi apa yang aku dapat.aku.lawan beribu manusia yg menagih apa yang mereka khabarkan penting.mati katanya tanpa itu.yang hilang berganti.aku bencikan pepatah tu.

apa yang kau dapat?kau tahu itu akan ranap di tempat yg sama.itu.cinta yang kau banggakan.kau menaruh.kau katakan ramai manusia yang hidup dengan cinta zaman sekolah.zaman makan pakai kau pun tak pandai tanggung sendiri.

kau tetap begitu.tak berkutik pun dengan apa yang aku lancangkan.kau tuli dgn janji manusia.kau buta dengan wajah tampan.kau mati dengan tawaran.aku.manusia yang kau kejikan.kau tak tahu.aku lebih dari melihat.lebih dari mendengar.lebih dari memahami.manusia seperti kau yang tahu mengemis minta dicintai.

kau generasi yang menyedihkan.aku sedih berada dalam generasi ini.

  • Share:

You Might Also Like

0 Virus