Translate

Budak Hostel Rebel I

By Naja - 10:33 PTG

Cerita ni masa aku form 5. Akibat kecewa dengan sistem SBP, aku bercampur dengan budak2 nakal. Motto kami satu je. 'Nakal buat modal untuk cerita dekat anak cucu'

Dipendekkan cerita,malam tu satu dorm tak pergi prep malam. Yang paling tak best prep malam ni dahlah dekat kelas,pakai baju kurung,bising dan sebenarnya kerja sekolah tak pernah siap pun sebab sibuk bergosip tau tau dah pukul 11.

Jadi kami satu dorm berpakat nak lepak dalam bilik je. Dorm hujung. Sebelah rumah warden tinggal. Tak berpenghuni dari dulu. Jadi kami ingat warden tak jenguk lah sampai ke hujung. Malangnya,malam tu memang suwei. 😂

Aku duk layan movie dekat katil atas dengan kawan. Tiba-tiba liquid tape terjatuh dari katil. Pintu terbuka dari luar. "Ya Allah kamu semua ni tak pergi prep ke?! Keluar sekarang sebelum saya panggil ustaz(warden lelaki)".

Muka aku paling dekat dengan pintu wei! Semua orang macam clueless atas katil memasing,and warden tu still dekat pintu. Aku slow2 turun katil kutip liquid tape yang tape dia dah terabur keluar pergi sudut hujung konon nak baiki padahal nak sorok muka! KAH!

Budak yang baik baik dah gelabah sarung baju kurung pergi prep. Disebabkan aku dah berpengalaman(?),dan takut pulak kena bahan dekat kelas. Jadi kami pegi naik dorm lama(sebelum form 5 semua kena pindah dorm bawah,kami semua bercapur tingkatan satu dorm) dekat aras dua. Dorm tu dorm aku sebelum ni. Kami pasang skirting keliling katil. Port baek!

Makanya,aku terus menyorok bawah katil hujung sekali dekat dengan tingkap. Kawan aku nyorok katil sebelah. Nyamuk pulak malam tu ya tohannn! No mercy omputih kabor. Ada kawan aku yang kecik kecik tu bolehlah menyorok antara almari tu. Nyamuk dekat situ tak diketahui pula banyak mana. Sebab aku pun sibuk check kawan sebelah ada lagi ke dah cabut tinggal aku sengsorang.

Aku pun tak tau berapa yang tinggal dalam tu sebenarnya sebab kami tak bukak lampu. Berbekalkan lampu kalimantang koridor je. Dalam sejam cemtu,kawan aku ni nakharom lak hilang sabor,entah kerasukan ape entah pergi sengsorang turun. Katanya nak pergi prep. Lepastu ade lagi sorang follow. Tak tahan kena gigit nyamuk kot. Alahai saitan betul. Tak tahu pula berapa yang tinggal dalam dorm gelap zulmat tu?

Aku pun dah sesak napas menyorok bawah katil. Baru nak follow turun,tetibe dengar suara ustaz tengah bercakap cakap dekat bawah. Terus tak jadi aku nak keluar. Nyamuk pun nyamuk lah! Aku pun tak ingat apa kesudahan cerita ni. Yang penting aku tak kena tangkap walaupun budak asal dorm tu dah pelik2. Nasib baiklah memahami senior dia suka ponteng prep. Haha.

Esoknya aku acahlah nak maroh kawan aku ni. Tak setiakawan langsung! "Kau jumpa ustaz ke dekat bawah?" "Takdelah. Aku tukar baju terus ke prep. Ustaz dekat kelas kot." Ah sudah..

  • Share:

You Might Also Like

2 Virus

  1. "Kau jumpa ustaz ke dekat bawah?" "Takdelah. Aku tukar baju terus ke prep. Ustaz dekat kelas kot." Ah sudah..

    part last nii yang seram ni.. sapa laa yang bercakap-cakap tuu... :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha the turn of event gituh. Sampai sekarang aku taktau sape dekat bawah tu hmm

      Padam