Translate

Basikal hijau

By Naja - 3:19 PTG

The Benefits of Cruiser Bikes and Tips to Buy Them - The Healthy ...



Dulu aku ada basikal hijau. Semua adik beradik ada basikal. Dulu kira senang la tu.

Setiap pagi aku tunggu kawan aku datang rumah, atau dorang yang tunggu aku depan rumah. Dulu, naik basikal ramai ramai tu biasa. Penuh tempat letak basikal.

Kalau ada hari guru atau apa-apa event yang terkena hari rabu, atau masa pj. Aku selalu check dekat jalan, majoriti budak berbasikal pakai baju apa hari ni? sebab dulu phone pun takde.

Kawan aku ada yang tak berapa senang, mak dia hantar naik basikal. Sebab mak dia pulak nak guna basikal tu pergi kerja.

Ada seorang perempuan tu aku selalu terserempak pagi pagi. Aku selalu hairan dengan muka dia. Dia cantik tapi apa yang pelik ya? Oh. dia takde dagu. Setiap kali rasa menyampah dengan muka sendiri, aku selalu teringat dia. "Apa rasanya ada dagu?" mungkin zikir dia hari hari. Jadi aku bersyukur apa adanya. terima kasih tuhan.

Dulu pagi sejuk, sekarang pukul 8 dah terik. Budak-budak sekolah dah tak naik basikal. Aku suka dulu dulu :)

  • Share:

You Might Also Like

11 Virus

  1. It has been like almost 10 years I think, since I last ride a bicycle.
    Time kecik2 dulu best gila main basikal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. i knowww best gila main basikal dulu dulu

      Padam
    2. now i wish i had a bicycle again.

      Padam
  2. Dulu basikal warna purple..share adik beradik

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu masa adik baby lagi selalu bawak dia dalam raga hehe

      Padam
  3. Dulu-dulu memang best :) zaman kekecik

    BalasPadam
  4. Dulu pun merasa naik basikal ramai-ramai, kalau rumah yang mcm terpencil sikit kitorang sama sama hantar dia dulu pastu baru balik rumah masing masing ehe :D

    BalasPadam
  5. zaman kecik2 dulu selalu naik basikal keliling taman perumahan waktu petang2. sekarang basikal semua tayar dah pancit T__T

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaa samalah.. dah jadi besi buruk dah pun sedihh

      Padam