0

Penantian Itu Satu Penyeksaan

Dulu,mase kat kampung...
Awak dapat tawaran belajar kat bandar,
Sy gembira awk gembira,
Awk suruh sy tunggu awk,
Awk janji bila awk habis blajar,awk balik kampung n awk akn hidop bersama sy,
Sy terima janji awk,sy tunggu awk setiap hari taw...

Hari tu,awk balik,sy gembira sgt...
Sy ingt awk sorang,
Tp,awk balik dgn sorang pompuan,
Sy tak kesah,sy ingat dia kwn awk je,sbb sy masih igt janji awk,
Awk xkan mungkir janjikan?

Satu petang,awk ajk sy pergi tepi swh...
Sy exited sgt,hati sy bedebar2...
Sy tunggu je ape yg awk nak ckp...
Mase kita duduk same2..,awk keluarkan cincin...sy rse tak percaye...
Cantik...,ade belian ungu...
Lepas tuh,awk tanye sy,cantik tak cincin nie?
Sy tros ckp cantik...
Awk ckp cincin tuh utk dia,awk tanye ape agknye perasaan dia bila awk bg cincin tuh kat dia?

Sy diam,sy pandang muka awk,awk gembira sgt...
Hancur hati sy mse tuh wak..,
Sy igt awk balik nak tunaikan janji awk pd sy dulu...
Ape salah sy?Sy setia tunggu awk,tp knape awk buat mcm nih kat sy?Knape?!
Sy tros lari balik rumah...sy menangis dlm bilik sesorang...
Sejak dari hari tuh...,sy tak jumpe awk dah,sy dah tak keluar rumah sbb awk...
Sy harap awk bahagie dengan dia...

Samapi satu hari,hadir laki lain dalam hidop sy..,
Dia baik sgt,dia tak pernah sakitkan hati sy mcm awk buat pd sy..!!
Sy benci awk!!

Tp,bila sy dah bahagia dgn dia..
Knape awk mesti nak ganggu hidop sy?!
Awk ckp awk sanggup tunggu sy,
Awk ckp awk nak tebus dosa awk pd sy...
Tp percayelah,sy takkan berpaling pd awk lagi...,cukuplah sekali...
Sy taknak dia rase ape yg sy rase...
Dan sy taknak awk tunggu sy seberape lme sy tunggu awk...,
Awk nak tau knape?
Sbb PENANTIAN TUH SATU PENYIKSAAN,awk tau tak!
Percayelah...,sbb awk pnah buat pd sy dulu...
Sy yg rase sume tuh...
Jadik jgnlah tunggu sy lg...
Maafkan sy...

0 Virus:

Catat Ulasan

Back to Top