Translate

ape

tak pernah dibuat lah

By Naja - 1:06 PG

wei,maaf la yek...aku dah lame nak citer..tp,mls nak update.skarang nie dah ingat2 lupe je..sori2...

aritu..aku pegi kuantan..time tu aku ponteng..hehe,aku dapat pas dari ayah aku tau...ayah aku baik..ayah kau ade?

lepas tu ayah aku drop aku dekat kp(kuantan parade)..kau jgn buat2 tak tau kat mane pulak ek.aku cocok laju2 karang.biasenye...kp bukak kol 10pg...tp semangat punye pasal...9.30 dah smpai.hehe..nie bukan dikatekan semangt satu mesia ek,tp semangat borong barangan mesia..ok le tu,asal name mesia aku kasik angkat...bukan senang tahu?

sementare nak nyudahkan smpai pukul 10 tu,aku ajak mak aku terjah 7:11,dari dok congok dpn kp tuh...naseb bek ade 7:11 kat situ..leyh gak aku makan eskrem pepagi..pastu aku nampak majalah c-pop.aku beli,sbb tengok kengkwn aku ramai yg beli..aku pon nak gak,tak kire,aku nak gak.

beli punye beli,mak aku ajak dok kat bangku.ramai gak org kat situ.hmm,aku rase pekerje kot.aku bukak majalah c-pop tadi...tengok sebelah,hmm..mesin ambek duit..(ok,terus terang aku tak tahu nak panggil mesin tu ape?mesin ATM ke?)pastu aku terus bace..

OMG!! watdehel? majalah ape nie? tengok cover.bahase cine,siot! aduss...salah beli majalah da...kehkeh,camne le boleh tak pasan cover diye belambak tulisan cine...adess la..tahu lah budak cine kelas sebelah aku lambakkan majalah tu nanti.

pastu,ade van lalu.aku tengok tulisan kat van tu.security force.ok,terus terang lagi,aku hentam je perkatan tuh.ala,van yg slalu bawak duit tu..

*seketike kemudian....

keluarlah anggota...anggota....anggota ape...nak panggil hape diorang tu hek?security kot.ok,semule2..,keluarlah,anggota security lengkap bersenjata senapang...aku ulang,senapang siot!!huhuh..aku cuak,diye datang kat aku,aku tergamam....dekat dah...dah dekat...dekat dah...

smpai je betol2 dpn aku,diye belok  kanan,fuss...ko tau tak senapang tu bahaye?ish.katok kang.sahaja nak buat aku cuak biru.dah masok mesin ATM kot tu..,diye tutup pintu laju2.hiss,sape nak masok skali dgn diorang.aku tengok diye bwk beg,tekan2,bukak,tutup.ntah mende2 lagi ntah.aku tak kesah.tapi aku pasan yg dioarng asik pandang kitorang je.bukan sebab aku nie cun.bukan.bukan..tp diye ingat aku nak ingat ape yg diye tekan...ess..pelis..aku tak nak sie2 kan nyawe aku yg hade nie untuk ditembak okeyh?

pastu...aku denga org bukak pintu besa kp.hoyey,hoyey!! akhirnye aku tak perlu pandang muke security guards tu.tp,aku suruh mak aku stay dulu,sbb aku tak nak org kate aku takk pernah masok kp..hehe.itu dinamakan strategi okes...kau jgn ikot.aku cepuk kang.haa...

masok2,aku tengok ramai dah org dlm tu...hish,dari mane lak dioarng dtg?aku konpius seorang diri.mak aku kate,biarkan..biarkan...aku pon,ajak mak aku g sane,sini,sane balik,sini balik...smpai semput..haha,aku suke menyemputkan mak aku.keji bukan?buat kali pertamenye..aku tak perlu takot nak g memane sbb ayh aku takdek..keh keh.ape lg,borong sakan lah..kalo ayh aku hade...mesti diye byk tanye.cis.

masok kp kelua,pegi carik barang kat kompleks teruntum lak...pastu masok balik kp..haha,aku siyes nak menyemputkan mak aku tahu?kitorang pon shopping le smpai kol 12.hehe..lame iye?pastu tido hotel..ala,hotel murah bukan bajet,okeyh..

kesimpulan : first try,first love..keh keh...

  • Share:

You Might Also Like

2 Virus

  1. aku bce ni pun aku da tau ko bakal hadapi masalah besar. ko tau tak shopping tu bahaya. sme bahaya cam dadah. tagih doe. cam aku ni. bek ko nyesal skrg. jauhi kp.. ;p ;p

    BalasPadam
  2. he~~ okes.sy ikot ckp kak sue sbb sy budak baik

    BalasPadam