Translate

dengar sini aku nak cerita

By Naja - 1:12 PG



kengkawan aku yang baca entri ni memang bertuah . sebab aku nak share kelemahan aku ni . bukan calang2 orang boleh yang berani bukak pekung sendiri tahu ? ntah ayat aku betul tak . pekung ? macam ... macam je . kalau aku nak senarai ni . sampai besok tak habis. tapi lusa habis lah kan . so , aku nak mula dari ... 
  1. aku kuat berfikir benda2 yang tak sepatutnya aku fikir . example : kisah2 masa lampau yang memalukan . aku akan keep thinking sampai serabut nak gila rase. tapi aku malas pulak nak guna otak aku untuk berfikir pasal pelajaran . hal ini lah yang nak membawa kepada ..
  2. tak ada idea nak buat karangan . otak aku dah banyak fikir benda kat atas sampai penuh dan akhirnya membawa kepada ...
  3. stress . sewel tahap raksaksa esok sampai subuh . bila aku sewel aku ...
  4. emo lebih si . dia jadi emosi . bila aku emosi . perangai aku jadi lagi tak boleh blah . suka marah dan kelam kabut , ribut , dan serabut . 
sifat2 aku yang kat atas ni menyebabkan aku tak boleh...
  1. jadi pemimpin yang kesah akan anak buahnya . sebab aku mengamalkan sikap ada aku kesah sejak kecil lagi .
  2. tenang dan bahagia apabila membuat sesuatu keputusan . bila dah tahap paksaan dari cikgu , aku lagi gelabah dan selalu jerit . argh ! dah lah tu ! kau tulis je janji cikgu tu diam . agak kurang ajar . aku tahu.
  3. terima pendapat orang lain . aku rasa aku betul . orang salah . biasanya aku hormat pendapat orang yang aku mengaku dia lagi hebat dari aku . tapi bukan sekarang. aku dah mula rasa cikgu sengaja tak adil pada aku . ah , sifat keji ada di situ .
  4. terima kenyataan yang aku dah kalah . korang boleh cakap yang aku ni ego . aku tak suka jadi loser . aku nak menang . aku malu bila kalah .  "once I lost to someone, I will regret for life . i think i'm born to be a champion , but i'm scared to realize that i'm not. what a pathetic ."
 


  • Share:

You Might Also Like

0 Virus