Translate

secerah cerah bulan purnama.malam itu kelam juga.

By Naja - 4:30 PTG

"star can't shine without darkness"

 sila pasang lagu sound of the rain untuk menghayati entri kali ni.lelws.

bila kau mengamati dunia ni.kau akan faham yang hidup kau pun ada pasang surut nya.pasangnya hidup aku seperti air pasang laut di malam bulan mengambang.

aku berada di puncak tertingi dunia.burj dubai pun tak mampu lawan.duduk kelas pertama.disayangi para guru.bersaing seiring budak-budak cina.balik rumah terus hadap homework.tak pernah ponteng kelas.tandas sekolah pun tak pernah jenguk.bangun 2-3 pagi study.hasilnya-9A PMR.dan tak terkejut pun.

sila panggil ustaz masing masing.blogger ni mula riak.haha.

then.berlaku satu bala ni.aku diterima masuk sbpi.kenapa aku cakap bala?


  • dah mula malas studi
  • makan tido makan tido
  • bangun subuh tak sah mengeluh dulu
  • mengumpat cikgu macam macam
  • ponteng kelas-ponteng surau
  • merayau kalau cikgu tak masuk
  • studi last minet.tu pun studi soklan bocor.oh tak perlu terkejut.budaya budak sbp.
  • curi wifi sekolah-which is of coarse lah bawak phone-sapukan-skrin-untuk-buka.
memusnahkan harapan bangsa.menggunakan duit biasiswa untuk kepentingan peribadi.*mengeluh.ya.hidup aku berputar 360 darjah selatan.hidup aku pun tak berkat agaknya.

dua kali buat hal.aku salahkan pengaruh rakan sebaya.dan mak takde-takde sape nak marah.dah lah ponteng surau.ustazah ronda siap lari ikut belakang asrama yg gelap gelita.oh nanti aku cerita.then bulan yang sama ponteng prep malam.satu dorm pulak.kantoi la apa lagi.kecoh seantero sekolah.

dan apa kau rasa yang akan jadi pada result spm aku.aku tak pernah rasa sangat tak yakin dengan result aku.tapi apa boleh buat?durian sudah menjadi nangka.haha.padan muka.

dan aku nasihatkan adik adik aku.pandai-pandai lah jaga diri duduk di tempat orang.that feeling bila buat jahat tu-memang best.tapi takkan kekal lama.tak percaya tanya lah akak kawasan ni.haha

  • Share:

You Might Also Like

4 Virus

  1. haha.ah agak mesti kau yang komen.

    BalasPadam
  2. xpe ponteng prep...janji study lah dekat dorm :D

    BalasPadam
  3. itulah yang kitorang buat sebenarnya.sebab prep dekat sekolah.malas dan panas nak kene pakai baju kurung segala.rimas.

    BalasPadam