Translate

alpha-ke arah pembentukan manusia?

By Naja - 8:50 PTG



dalam sistem sosial haiwan,alfa adalah individu masyarakat yang paling tinggi.Kebiasaannya alfa akan mendapat keistimewaan dari segi makanan,seks,rakan,dan lain-lain.Kedudukan alfa berubah biasanya melalui pergaduhan.


Beta pula ialah penganti Alfa sekiranya Alfa mati atau tidak lagi dianggap Alfa.Dalam beberapa spesies burung,Alfa akan berpasangan dengan Beta untuk memikat betina.Dalam kawanan serigala atau haiwan pemangsa berkumpulan yang lain,hanya Alfa sahaja yang berhak mengawan.

Omega ialah peringkat kasta terendah dalam hierarki.Haiwan Omega juga boleh digunakan sebagai kambing hitam perkauman atau outlet untuk kekecewaan,dan diberikan keutamaan yang paling rendah apabila mengedarkan makanan.


Jadi,mereka sedang menuju ke arah pembentukan manusia atau manusia sedang menuju ke arah pembentukan haiwan?Terutama bahagian omega tu.

-sumber wikipedia

oh tak.ni bukan serigala.ni anjing kacukan serigala.jenisnya siberian husky.hoho.

bila cakap pasal alfa.aku teringat ayah aku.tak.dia tak menyerupai sifat alfa.tapi bagi aku alfa tak lebih dari seorang ketua keluarga yang tegas,jadi yup.ayah aku seorang alfa. ^_^ .dan biasanya alfa akan ada baunya yang tersendiri.same goes with him.

bau seorang lelaki sejati! *bunyi gitar.aku cuma takut,,bau tu akan hilang suatu hari nanti.aku harap ianya terjadi bila aku dah cukup matang untuk menerimanya.semoga panjang umur ayah! SELAMAT HARI PEKERJA!

  • Share:

You Might Also Like

0 Virus