Translate

KISAH AKU NYARIS AKU DI"AWANG HITAMKAN"

By Naja - 11:56 PTG



HAHA-satu kali gelak untuk tajuk entri kali ni.

pernah dengar IASM? tak? kali ni. KOLEJ LAGENDA. im sure you did.tapi bukan aku.nampak tak aku tak sensore kolej swasta ni.ada sebabnya.*wink wink

aku bertungkus lumus siapkan dokumen dan esei MARA sebab dia kata aku dapat tajaan full untuk 5 tahun pengajian dekat situ sampai degree.dan dia bagi taklimat dekat public library daerah aku  hari rabu.dan aku kena lapor diri hari isnin minggu depannya.

BUT THEN,mak kawan aku(bekas pegawai kewangan kolej tu selama 7 tahun)syorkan aku takyah pegi.dan dia ada banyak reason.

HAHA-gelak kali kedua-sebab-aku tak percaya dengan cakap dia.

so,dengan stress(aku memang kuat stress,haha)nya..,aku pi search internet.dari first time aku search Institut Antarabangsa Sains Perubatan Mantin ni memang takkan jumpa.yang jumpa web kolej tu pasal nursing.selidik punya selidik.course yang ditawarkan kat kertas tawaran masa taklimat tu akan dihantar ke GROUP KOLEJ LAGENDA,tak faham kan.meh aku terangkan.

kolej lagenda ni dulu asalnya dekat langkawi.tapi sebab diorang ada kes tergempar yang aku tak tahu sebab mungkin masa tu aku tengah main masak-masak bawah pokok ceri.dan sekarang diorang mulakan hidup baru di mantin,nilai negeri sembilan.group kolej lagenda ni ada banyak.


dan disebabkan aku menghadapi masa-masa yang sukar untuk mencari lokasi,tempat tinggal.fasiliti,dan maklumat pasal kolej kolej ni,aku pun rasa aku perlu share sikit pros and contras nya.kolej-kolej macam ni biasanya akan 'cari' pelajar.sampai aku baca EF(urusetia) dia ada datang promote ke rumah.dan EF ni macam main downline.dapat student dapat duit.kau bertuah kalau dapat EF yang bukan kaki songlap.

pasal course tadi.melalui surat tanpa kepala kolej yang aku dapat,selain nursing, aku berhak memilih course lain mcm management,account,fesyen and so on.tapi dia tak cakap masa taklimat yang kitorang akan diasingkan ke kolej yg lain.TELUS SANGAT MAK JEMAH OI.sebab yang aku baca.budak management akan ke linton.salahkan aku sebab banyak sangat membaca.XD.

dan tajaan MARA kononnya dapat separuh saja.lambat memang dah sah.tu memang bukan salah kolej.dan kawan mak aku tu kata sepanjang kerja dia mengutip duit budak dekat situ,budak memang bermasalah nak bayar yuran.dan akan digantung paper kalau tak bayar.which is kat sini aku salahkan pelajar sebab tak pandai bajet.tapi bukan tu masalah sebenar.pokoknya,ada banyak kes student MARA and PTPTN(ni yang paling sedih) yang short duit.


SUMBER BERITA : BERITA HARIAN EDISI JUMAAT 27 JANUARI 2012 m/s : 4 [ Nasional]


UMBER BERITA : SINAR HARIAN EDISI JUMAAT 27 JANUARI 2012 m/s : 18 [Lembah Kelang]


SUMBER BERITA : HARIAN METRO EDISI JUMAAT 27 JANUARI 2012 m/s : 41A [Setempat]

masalah sampingan.lambakan negro(senang citer).kau baca aduan rakyat negeri sembilan.dah jadi

perkampungan negro dekat situ.masalah buang bayi.ni bukan salah negro.ni salah cheap malay bitch-kaki gersang.btw,ni sisi mulia kolej ni.sikit aku ak inform bagi seimbang.kelas BI dia buat aku paling suka dengan kolej ni.hampir nak masuk Isnin ni.dan bila degree baru kau nampak dan boleh berspeaking jiwang dengan negro-negro ni.apa.tak cukup mulia?kau dapat apartment.dapur.3 bilik.3 toilet.bil api air free.and wifi di mana jua.bayar entrance rm500 je.yg lain taja.tu apa yang dimomokkan dekat aku.dan sebab aku tak pasti sekarang kolej ni dah berubah ke tak management dia,selagi tu aku taknak ambik risiko.aci pulak main nasib sapa dapat EF bukan kaki songlap kan.

beb.senang citer lah.kolej swasta memang mahal.tapi kau orang tak baik main tipu tipu duit ni.andai kata salah sorang tu anak yatim.buat dosa je.aku nak citer kesungguhan pegawai yang datang taklimat haritu memang KELAKAR habis ah.haih.kau dah meruntuhkan moral dan semangat power rangers aku untuk belajar tau tak.perangai jilaka betul.

  • Share:

You Might Also Like

0 Virus