Translate

melepuh

By Naja - 2:32 PG

okay ni istilah baru bagi perkataan mereput yang terlalu mainstream abad ini.

ceritanya sekarang aku dah jarang update blog.dan trafik jatuh menjunam.kahkah.dan malas pulak ak blogwalking.sedangkan bangun pagi pun malas.apatah lagi nak bw macam zaman dedulu kan.

pssst.nak tahu petanda yang kita dah tua?

okay tadi sempat bw kat blog orang.cantik.pandai coding.dan rata-rata semua budak sekolah lagi.DUNIA APAKAH INI!!zaman aku dulu budak sekolah mana pernah jumpa perkataan html.haha.tak adil betul.

disaat aku sibuk membaca markalah perjuangan mamat-mamat DuBook untuk mengembalikan kemerdekaan negara seperti zaman dahulu,yang mengingatkan aku bahawa sejarah mungkin akan berulang kembali,budak-budak muda dah jauh bertebaran di alam virtual ciptaan komunis sarjana siber.

sungguh.perkataan tidak releven dan kita patut move on tu dah lama menjadi kamus baru bangsa aku.tapi tak mustahil sejarah lama akan diulang tayang.ketika semua orang sibuk mempertahankan hak,pandangan,ideologi,falsafah masing-masing tapi yang mendengarnya kurang,mereka tak sedar juga mereka sibuk menjadi bahan bakar api sendiri.

dan yang menghentikan mereka cuma satu.sebuah lagi peperangan.mungkin kali ni lebih hebat dengan kehadiran sarjana siber ni.perang bukan lagi di darat,air, dan udara.apa boleh buat.itu permintaan mereka.lepas perang nanti,senyaplah.masing-masing akan mula bekerjasama semula.tanpa iri hati dan mementingkan diri sendiri.

tak rasa ke korang pernah baca ni dalam buku sejarah sekolah menengah?

  • Share:

You Might Also Like

0 Virus